![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7299.jpg)
Tesztelhettem már a Mini Coutryman S E ALL4-t, a brit márka első plug-in hibridjét, és a BMW X2 M35i-t is, a müncheni kupé crossover kínálatának legvadabb változatát. Így kis túlzással csak össze kellett ollóznom a tapasztalataimat, és máris kialakult bennem, hogy mit várhatok a BMW X2 xDrive25e-től. Persze nüánsznyi különbségek mindig vannak, főleg egy prémium márka esetében, ahol minden modellnek saját entitása van, és akik minden élethelyzethez kínálnak típust. Ahhoz, amiről először nem tudtuk, hogy létezik.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7321.jpg)
Konnektorról tölthető hibrid X2-jével azokat célozza meg a BMW, akik a stílust és az élvezetes közlekedést sem vetnék meg a zöldebb közlekedés közben, ugyanakkor a kínálat alsóbb polcairól válogatnának. Hiába osztoznak a padlólemezen, az X2 egyszerűen sokkal sportosabb jelenség, mint a puhább, ám tágasabb X1. Laposan elnyújtott vonalain és a C-oszlopra helyezett BMW jelvényén egyszerűen megakadnak a tekintetek, bár erre a tesztautó frissen bevezetett Phytonic kék fényezése, és a peres gumikon guruló 19-colos M-es felnik is rájátszottak.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7324.jpg)
Egyébként éppen a nagy felnik adták a tesztautó egyik legnagyobb kompromisszumát, amiktől szokatlanul kemény lett a futása. Legalábbis egy zöldrendszámos autótól nem feszített abroncsokat várnánk elsőre. Ugyanakkor tény, hogy nagyon csinos lett tőlük az összkép. Ráadásul ez az M Sport X kivitel egy furcsa öszvér. Morcosabb lökhárítókkal, de matt szürkére fényezett elemekkel vegyíti a sportosságot a terepes jegyekkel. Nekem bejön, és azt is örömmel vettem, hogy a facelift során dobták a butácska gömbölyű ködlámpákat a lökhárítókból.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7249.jpg)
Odabent menő Estoril kékkel törték az utastér betétjeit, illetve már a legnagyobb, 10,25 colos infotainment kijelző díszelgett a műszerfalon. Érdekesség, hogy a plug-in hibrid változatokhoz nem a szépen formált váltókar, vagyis inkább módválasztó tartozik, hanem egy bumszli változat. Ahogy a Mininél, itt is össze kell ollózni a villanyos hajtással kapcsolatos információkat. Leginkább a műszercsoport apró kijelzőjén választhatunk specifikus kijelzők között, viszont pontos számok helyett csak arányaiban mutatja meg egy grafikon, hogy egy adott útvonalon mennyi kilométert tettünk meg villanyról.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7257.jpg)
Ami viszont dicséretes, hogy végre magunk dönthetünk róla, hogy melyik motorról hajtson: az első tengelyt hajtó 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorról, vagy a hátsó tengelyt hajtó villanymotorról. Például egy Budapest-Eger autópályázás elég volt ahhoz, hogy nulláról szinte teljesen feltöltse az akkumulátort Save módban, ezzel megúszva egy újabb 3 órás töltést. Mire a városba értünk, már kapcsolhattunk is villanyra, és a 8,82 kWh-s akkumulátorra, ami további 50 kilométerre szolgáltatott energiát, klíma nélkül.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7255.jpg)
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7244.jpg)
Kizárólag benzinről használva, autópályán 7,8 literes fogyasztást produkált, míg városban ez egészen 6,4 literig lement. Villanyos fogyasztása is hozta a plug-in hibridek megszokott számait, és odafigyelés nélkül is teljesítette a 20-21 kWh/100 km-es értéket. Ugyanakkor nem csak a földet lehet megmenteni a plug-in hibrid X2-vel, de jóízű autózásokra is fokozottan alkalmas. A villany azonnali nyomatékával, és a sport abroncsok elképesztő tapadásával valami elképesztően élvezeteset autóztunk vele Eger környékén.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7318.jpg)
Hiába 1,7 tonna, ez az a méret, ahol még kellően agilis tud lenni még egy crossover is. Az 5-ös után tesztelve felüdülés volt a könnyedsége. Azonnal reagál minden mozdulatodra és nagyot lép, amikor megérkezik a 220 lóerős rendszerteljesítmény. Ettől városban és azon kívül is könnyed vele autózni, miközben S-be tolva a váltó is úgy tette a dolgát, hogy egyszer sem akartam volna beleszólni. Ilyen használathoz tehát passzol a keményebb rugózás, de egy visszafogottabb konfigurációval nehéz lenne összeegyeztetni.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7305.jpg)
Az X2 xDrive25e indulóára 14,6 millió forint, és további 1 milliót dob rá a tesztautó M Sport X kivitele. Árazását ügyesen illesztették bele a kínálatba, így valós alternatívát jelenthet a hagyományos hajtáslánccal szerelt X2 modellekkel szemben. Ha már stílus és sportosság, akkor azt a Countryman jobban és olcsóbban csinálja, de van annyival komolyabb a BMW karaktere, hogy megérje a felárat? Ezt majd a piac eldönti.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2021/05/DSC_7371-2.jpg)
A teszt megjelenik az Autószektor.hu magazinban is.