Még sosem járt ennyire közel hozzánk a WRC mezőnye, szóval itt az idő, hogy hosszú kényszerszünet után újra rövidüljön az a bakancslista.

Hogy mennyire biztos, hogy sikerülhet? Nos, hát amennyire biztos lehet ma bármi. Egy dolgot viszont már akkor leszögeztünk, amikor bejelentették a horvát WRC futamot: mi mindent megteszünk, hogy ott legyünk. Eddig egész jól haladunk. Életem leghosszadalmasabb akkreditációs folyamatán mentem keresztül az FIA rendszerében. A szállás lefoglalva, és egy rendkívül praktikus, csinos, emelt hasmagasságú útitársat is sikerült beszervezni az utazáshoz. Szóval, ha minden jól megy – és nem zárják le váratlanul a határokat –, akkor hamarosan mind az Autószektor.hu-n, mind a Carventure-ön személyes tapasztalatokat oszthatok meg, hogy milyen az élet odaát, a másik dimenzióban.

Hiszen azóta szeretnék már eljutni egy világbajnoki futamra, azóta szerepel a bakancslistámon a WRC, amióta az eszemet tudom. McRae ugratott a gyerekszobám falán, és Rally Championship 2000 puffogott a gépemen nullhuszonnégyben. Nálam minden a ralival indult 3 évesen, az akkori Budapest Rallyn, amikor még itthon is masszívan jelen voltak a WRC-k, és ha őszinte vagyok magamhoz, a mai napig a profi ralira nézek fel a leginkább. Imádom a lazaságát, a kiszámíthatatlanságát, a nyitottságát. Ahogy már messziről megmondod, ha raliautó érkezik, mert egyszerűen szétfeszülnek, durrognak, pattognak, csattognak, ömlik belőlük a hő. Hát, engem ez szippantott be kisgyerekként, mert már akkor sem tudtam túltenni magam a látványon, hogy mennyire menő egy raliautó a közutakon.

És ennek a világnak kétségtelenül a Rally Világbajnokság a teteje. Végtelen büdzséjű gyári csapatok, csúcstechnikák és ufó pilóták, akik még sosem hallottak a gravitációról. A WRC-nél nincs feljebb. Tanult és sokat tapasztalt sportbarátaim felkészítettek: a WRC egészen más lépték, mint bármi, amit eddig láthattam. Azt ajánlották, hogy felejtsek el mindent, amit eddig a raliról tanultam, és indítsak egy újratervezést. Főleg a reakcióidőm tekintetében. Itt minden fele annyi idő alatt történik. Nincs idő lazsálásra, fotósként folyamatos készenlétet igényel. Amit a kevés személyes tapasztalatom és a belsőkamerás felvételek alapján meg is értek.

Ugyanis találkoztam én már újkori WRC-vel. Most azokra a szélesített, nagy szárnyas, 380 lóerős, összkerekes bestiákra gondolok, amik 2017 óta ülnek a ralizás csúcsán, és amik valamelyest visszahozták a B-csoport aero elemeit, hogy az autók a földön maradjanak. Láttam Evanst, ahogy keresztbe rakja a Fiestát Goodwoodban, vagy ahogy Ostberg tereli a C3-at az erdőben, de élesben azért mégis csak teljesen más. Ráadásul ez az utolsó esélyem, hogy láthassam őket. Jövőre már érkezik az új szabályrendszer, 3,9 kWh-s akksikkal ellátott hibridekkel. No, nem mintha attól félnék, hogy a villanyosítás elvesz a ralizás varázsából, viszont annyi élményt adott nekem ez a korszak, hogy szeretnék tőle saját fotókkal elköszönni, valódi gyorsaságikon. Amikből most lesz dögivel.

Forrás: WRC

Nem kevesebb, mint 302,06 km gyorsasági vár a mezőnyre Zágráb környékén, amit decemberben még 6,4-es erősségű földrengés rázott meg. Azonban a horvátok rendkívül kitartóak és keményen odateszik első WRC futamukat – tényleg minden tiszteletem az övéjük! Eddig csak ERC futamot rendeztek odaát, hiába nyúlik vissza a Croatia Rally történelme 1974-ig, többek között a Délszláv háborút is átvészelve. Ez lesz az idei versenynaptár első aszfaltos futama, és elnézve a gyorsaságikat lesznek itt igazi csemegék: kastélyokkal, hangulatos hegyvidéki kanyarokkal és régimódi hidakkal.

No meg, Ogierrel, Neuville-el, Tanakkal, Evansszal és a többiekkel. Ebben a felállásban már biztos, hogy utoljára. Ugyanis Ogier már bejelentette, hogy a mostani szezon végén visszavonul. Előtte azonban idejön a szomszédba, hogy a horvát utakat is magáévá tegye. Szóval itt az utolsó esély, amit jó lenne kihasználni. Ráadásul egy olyan versenyen, ami minden pilótának új lesz, szóval keményen megkavarhatja a lapokat. Izgalmas versenyhétvége várható Horvátországban, és mi mindent megteszünk, hogy életünkben először élesben érezzünk, halljunk, lássunk gyári WRC-ket.


Vélemény, hozzászólás?