![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1910.jpg)
Egy valamire biztos jó volt a karantén: megtanultuk jobban értékelni azokat a dolgokat is, amik már megszokottnak számítottak az életünkben. Legalábbis nekem már rég esett ennyire jól autóversenyen lenni. Na jó, mondhatjuk, hogy erős volt az újrakezdés, ugyanis ennyire izgalmas versenyeket, csak a rallycross szakág tud összehozni.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1901.jpg)
Rég láttam ennyi embert a Kakucs Ringen. Most én is elsősorban nézőként érkeztem, de azért nem bírtam ki, hogy ne fotózzak. Tudtam jól, hogy az első kanyarban nem fér el hat autó egyszerre, ráadásul a barátok is ott vártak, így nem volt kérdés, hogy hova álljak.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1872.jpg)
Van ugyanis egy ilyen különleges tulajdonsága a rallycrossnak, hogy a pálya teljesen belátható, és a pilóták nem félnek hozzáérni egymáshoz. Sőt, egy kis kocc néha csupán jelzésértékűnek indul, aztán meg ki tudja, mi lesz belőle. Csak a döntőket fotóztam, de így is számtalan kicsúszást, kiforgatást, és mi egyebet sikerült fotóznom, miközben a barátokkal egyhangúan ordítottunk közösen a levegőbe. Hiszen tudod, ez az a bajnokság, ahol akkor is végigtolják a hat kört, amikor már csak felnin gurulnak.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1767.jpg)
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1765.jpg)
Oh, azok a híres rallycross döntők. Amikor már semmi sem számít, és az utolsó pillanatig nem tudod, hogy ki hol végez, mert az egészet megkavarják a joker-körrel. Ez az az élmény, amit nem fogsz tudni átélni közvetítéseken keresztül. Ehhez ott kell lenni, egyszerre morajlani a tömeggel a domboldalban, beleszagolni az etanolba, összekoszolódni a kicsúszó autók felvert porától, és érezni, ahogy a föld dübörög a lábad alatt a Supercarok rajtolásánál.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1840.jpg)
Már, amikor hallani őket. Most ugyanis ez korántsem volt egyértelmű. Elképesztően különleges, futurisztikus, ufó élményt nyújtott Manfred Stohl teljesen elektromos Ford Fiestájának látványa, létezése. Hogy is mondjam… Az autó körül megállt a levegő, mindenki tudni akarta a miérteket. Pedig nincs itt nagy megfejtés, csak 680 lóerőnyi amperszag egy 35 kWh-s akkumulátorból, ami kb. 20 körre elegendő kraftot szolgáltat a három villanymotornak.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1880.jpg)
Földöntúli élmény volt látni, ahogy az amúgy is 2 másodpercen belül gyorsuló Supercarokat is könnyedén lehagyta rajtoláskor a STARD fejlesztése. Gyorsításkor nem lehet ellenfele, ezt sajnos el kell fogadni, a többlet súly miatt viszont jóval hosszabb féktávokra kényszerült, így Kárai Tomi ott lógott a nyakán a full szénszálas Audi S1-gyel. Mindezek ellenére is győzni tudott Stohl, ezzel pedig történelmet írt.
A világon először nyert éles rallycross versenyt egy elektromos autó.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1907.jpg)
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1869.jpg)
Jártam a depót, és büszkén láttam, hogy a hazai rallycross világa még mindig mennyire nyitott, barátságos és nem mellesleg fejlett. Mostanra meghatározóak lettek a hibrid rendszerek, hiszen haladni kell a korral, és persze az autóipar által diktált trendekkel. Láttunk is kigyulladó kerékagy villanymotort az egyik hibrid kupás Suzuki alatt. Kár, hogy a pálya túloldalán történt.
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1824.jpg)
Őszintén felszabadult élményekkel tértem haza Kakucsról, mert őszinte autóversenyzést láttam. Ahol a Junior Kupás Suzuki Swiftek éppen annyira határon autóznak egymás mellett, mint a durrogó-csattogó szörnyetegek. Itt senki sem puha, itt senki sem fél. Csak nyomja, ami a csövön kifér. Köszönök minden élményt!
![](https://carventure.hu/wp-content/uploads/2020/07/DSC_1813.jpg)