Végre elhagyta Dél-Amerikát és Szaúd-Arábiába költözött a Dakar Rally, így végre régi ismerős arcok is felbukkantak a rajtban. Volt viszont három autó, amit én sem tudtam először hova tenni.
Még a Dakar kezdete előtt, a gépátvételes fotókon felfedeztem, hogy valami számomra beazonosíthatatlan ex-szocialista autók állnak a háttérben. Először azt hittem, hogy vannak akkora arcok a szaudiak, hogy Volgákat állítanak be kisegítő autóknak, de tévedtem. Ez a három furcsaság ugyanis versenyezni érkezett a 2020-as Dakar Rallyra, és Hongqi CA72 névre hallgatnak. Kisebb kutatás után kiderült, hogy Kína legdrágább és legkülönlegesebb autóiról van szó, amik külön a császárnak készültek 1972-ben.
Indulhat itt Alonso vagy nyerhet gyorsaságikat Sainz, de sajnos egyikük sem lesz olyan menő, mint ez a három kínai páros, akik elnöki autókkal küzdenek a sivatagban, ezt már kezelhetjük tényként. Persze luxus limuzinokkal mégsem indulhattak el az arab dűnékre, ezért a T1.1-es szabályrendszerne megfelelő összkerékhajtást dobtak alá, a futómű sokak szerint a korábbi gyári BMW-k alól való, míg a motorterükben Chevrolet V8 dolgozik, a jól bevált recept szerint. A kaszni is jóval rövidebb lett, és ahol csak lehet légbeömlők tarkítják. Mostanra bevett szokásnak látszik, hogy hátra, jóval védettebb helyre vezetik a motor hűtését a por miatt, csakúgy, mint a driftben a gumifüst miatt.
Maguk a pilóták sem kevésbé érdekesek. Aidon Li például egy 42 éves mezőgazdasági vállalkozó, aki pályán kezdett, majd autokrosszozni kezdett (ki gondolta volna, hogy Kínában is űzik). Yuqiao Zhao egy 53 éves üzletember, akinek különösen fontos lenne, hogy végigérjen a Dakaron, hiszen éppen a születésnapján lesz a céldobogó. Ami azt illeti, egész jól haladnak a céljuk felé, ugyanis az első hét után mind a három autó versenyben van még, mi több, a középmezőnyben vannak, ami tudjuk jól, hogy a Dakaron hatalmas dolog.