Egy valamire biztos jó volt a karantén: megtanultuk jobban értékelni azokat a dolgokat is, amik már megszokottnak számítottak az életünkben. Legalábbis nekem már rég esett ennyire jól autóversenyen lenni. Na jó, mondhatjuk, hogy erős volt az újrakezdés, ugyanis ennyire izgalmas versenyeket, csak a rallycross szakág tud összehozni.

Rég láttam ennyi embert a Kakucs Ringen. Most én is elsősorban nézőként érkeztem, de azért nem bírtam ki, hogy ne fotózzak. Tudtam jól, hogy az első kanyarban nem fér el hat autó egyszerre, ráadásul a barátok is ott vártak, így nem volt kérdés, hogy hova álljak.

Van ugyanis egy ilyen különleges tulajdonsága a rallycrossnak, hogy a pálya teljesen belátható, és a pilóták nem félnek hozzáérni egymáshoz. Sőt, egy kis kocc néha csupán jelzésértékűnek indul, aztán meg ki tudja, mi lesz belőle. Csak a döntőket fotóztam, de így is számtalan kicsúszást, kiforgatást, és mi egyebet sikerült fotóznom, miközben a barátokkal egyhangúan ordítottunk közösen a levegőbe. Hiszen tudod, ez az a bajnokság, ahol akkor is végigtolják a hat kört, amikor már csak felnin gurulnak.

Oh, azok a híres rallycross döntők. Amikor már semmi sem számít, és az utolsó pillanatig nem tudod, hogy ki hol végez, mert az egészet megkavarják a joker-körrel. Ez az az élmény, amit nem fogsz tudni átélni közvetítéseken keresztül. Ehhez ott kell lenni, egyszerre morajlani a tömeggel a domboldalban, beleszagolni az etanolba, összekoszolódni a kicsúszó autók felvert porától, és érezni, ahogy a föld dübörög a lábad alatt a Supercarok rajtolásánál.

Már, amikor hallani őket. Most ugyanis ez korántsem volt egyértelmű. Elképesztően különleges, futurisztikus, ufó élményt nyújtott Manfred Stohl teljesen elektromos Ford Fiestájának látványa, létezése. Hogy is mondjam… Az autó körül megállt a levegő, mindenki tudni akarta a miérteket. Pedig nincs itt nagy megfejtés, csak 680 lóerőnyi amperszag egy 35 kWh-s akkumulátorból, ami kb. 20 körre elegendő kraftot szolgáltat a három villanymotornak.

Földöntúli élmény volt látni, ahogy az amúgy is 2 másodpercen belül gyorsuló Supercarokat is könnyedén lehagyta rajtoláskor a STARD fejlesztése. Gyorsításkor nem lehet ellenfele, ezt sajnos el kell fogadni, a többlet súly miatt viszont jóval hosszabb féktávokra kényszerült, így Kárai Tomi ott lógott a nyakán a full szénszálas Audi S1-gyel. Mindezek ellenére is győzni tudott Stohl, ezzel pedig történelmet írt.

A világon először nyert éles rallycross versenyt egy elektromos autó.

Jártam a depót, és büszkén láttam, hogy a hazai rallycross világa még mindig mennyire nyitott, barátságos és nem mellesleg fejlett. Mostanra meghatározóak lettek a hibrid rendszerek, hiszen haladni kell a korral, és persze az autóipar által diktált trendekkel. Láttunk is kigyulladó kerékagy villanymotort az egyik hibrid kupás Suzuki alatt. Kár, hogy a pálya túloldalán történt.

Őszintén felszabadult élményekkel tértem haza Kakucsról, mert őszinte autóversenyzést láttam. Ahol a Junior Kupás Suzuki Swiftek éppen annyira határon autóznak egymás mellett, mint a durrogó-csattogó szörnyetegek. Itt senki sem puha, itt senki sem fél. Csak nyomja, ami a csövön kifér. Köszönök minden élményt!


Vélemény, hozzászólás?